J 2007

Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais

POL, Milan; Lenka HLOUŠKOVÁ; Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais

Název česky

Hledání pojmu kultura školy: příspěvek k současným diskuzím

Název anglicky

In Search of the Concept of School Culture: A Contribution to Current Discussions

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí); Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí); Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Revista Lusófona de Educação, Lisabon, Lisabonská univerzita, 2007, 1645-7250

Další údaje

Jazyk

portugalština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00020640

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000256790400006

Klíčová slova anglicky

school culture; management; anthropology; sociology; education; theory

Štítky

anthropology, Education, management, school culture, sociology, theory

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 7. 4. 2014 08:14, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Este artigo gira em torno do conceito de cultura escolar. As suas inúmeras definições e a evidente ausência de delimitação deste conceito serviram como impulso para o nosso estudo, uma vez que, a própria noção de cultura de escola tende a ser limitada. As várias definições de cultura escolar estão devidamente documentadas, fora da Pedagogia, por três ciências tradicionais - Gestão, Antropologia e Sociologia - e o potencial de "aproximação integrativa" está centrado no sujeito. Estas várias definições incluem a caracterização dos diferentes modos como se define cultura da escola. Este artigo assenta na análise de artigos relevantes escritos em inglês, alemão, checo e eslovaco.

Česky

V této studii se věnujeme snahám o hledání a vymezování pojmu kultura školy. Všímáme si zejména těch z nich, které se inspirují v managementu, antropologii a sociologii. Zvláštní pozornost věnujeme přístupu, který se snaží integrovat podněty z jednotlivých disciplín. V závěru se zamýšlíme nad výsledky jednotlivých přístupů.

Anglicky

This article deals with the concept of school culture. Its numerous definitions and the absence of unequivocality of this concept have served as the impulse for our exploration into the ways in which school culture tends to be delimited. The inspirations for the definition of school culture are documented, apart from pedagogy, from three traditional sciences (management, anthropology and sociology) and the potential of the integrative approach is taken into account. These inspirations include the characterization of the ways in which the concept of school culture is defined. The text is based on the analysis of relevant literature written in English, German, Czech and Slovak.

Návaznosti

GA406/01/1078, projekt VaV
Název: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Zobrazeno: 28. 9. 2025 08:09