D 2007

Přednáška "Fyzikální základy vědy o materiálu" a její problematika

NAVRÁTIL, Vladislav and Jiřina NOVOTNÁ

Basic information

Original name

Přednáška "Fyzikální základy vědy o materiálu" a její problematika

Name in Czech

Přednáška "Fyzikální základy vědy o materiálu" a její problematika

Name (in English)

The Lecture "Physical Foundations of Material Science" and its Problems

Authors

NAVRÁTIL, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jiřina NOVOTNÁ (203 Czech Republic)

Edition

Komárno, XIX. DIDMATTECH 2006, p. 43-46, 4 pp. 2007

Publisher

Univerzita J. Selyeho v Komárne

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10302 Condensed matter physics

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023021

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-89234-23-3

Keywords in English

Material science; popularisation of science; didactics

Tags

Reviewed
Změněno: 6/12/2007 16:55, prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.

Abstract

V originále

Fyzikální základy vědy o materiálu patří na fakultách technického a fyzikálního zaměření k nejobtížnější látce, neboť se jedná o interdisciplinární vědní oblast, náročnou i po matematické stránce. Neméně obtížný je i opačný úkol: jak na slušné úrovni vysvětlit tuto látku studentům, kteří mají malé, nebo žádné fyzikálně - matematické vzdělání. O tom, jakým způsobem se autoři zhostili této úlohy, pojednává předložený příspěvek.

In English

Physical foundations of material science belongs to the most difficult parts of study at technical universities because of its interdisciplinary and physico - mathematically demanding. No less difficult is the opposite task: how to explain so complicated science for students with small or no physical and mathematical knowledge. Our contribution deals with such a problem.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century