VALOVÁ, Ivana. Aktivizační metody ve výuce (Active educational methods). In Znalostní ekonomika - trendy rozvoje vzdělávání, vědy a praxe. 1st ed. Zlín: UTB ve Zlíně, 2007, p. 136-141, 144 pp. ISBN 978-80-7318-646-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aktivizační metody ve výuce
Name in Czech Aktivizační metody ve výuce
Name (in English) Active educational methods
Authors VALOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Zlín, Znalostní ekonomika - trendy rozvoje vzdělávání, vědy a praxe, p. 136-141, 144 pp. 2007.
Publisher UTB ve Zlíně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00032612
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7318-646-3
Keywords in English Aktive educational methods; European Social Fund; selection criterion; educational method.
Tags Aktive educational methods, educational method., European Social Fund, selection criterion
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Ivana Valová, Ph.D., učo 62889. Changed: 23/4/2010 10:02.
Abstract
Metoda výuky a její volba je neustále řešeným a opakovaně probíraným tématem. Během výuky mohou studenti získat nejen nové teoretické znalosti a dovednosti, ale také konkrétní praktické poznatky a zkušenosti. Vzhledem k potřebám současných firem, je kladen důraz především na tvůrčí činnost a získávání praktických dovedností studentů. Odtud vyplývá požadavek na vyučující, aby částečně pozměnili, nebo zcela opustili své dosavadní výukové metody, a zaměřili se na rozvoj dovedností studentů ve zmíněných oblastech.
Abstract (in English)
Educational methods and their choosing is constantly discussed thema. During education students can get not only new theoretic information and acquirements, but also concrete practical knowledge. With regard to the needs of the current society and companies, it is posed a claim on educators to change their standing educational metods and target the developing of the students in the mentioned area.
PrintDisplayed: 21/7/2024 04:39