NAVRÁTIL, Pavel. Poslání a účel praktického vzdělávání na univerzitě a role instruktora v něm (Purpose of Practical Education at University and the Role of an Instructor). In NOVÉ TRENDY V PRÍPRAVE A UPLATNENÍ SOCIÁLNYCH PRACOVNÍKOV. 1st ed. Bratislava: Občianske združenie Sociálna práca, Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, 2007, p. 194-198. ISBN 978-80-89185-27-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Poslání a účel praktického vzdělávání na univerzitě a role instruktora v něm
Name in Czech Poslání a účel praktického vzdělávání na univerzitě a role instruktora v něm
Name (in English) Purpose of Practical Education at University and the Role of an Instructor
Authors NAVRÁTIL, Pavel.
Edition 1. vyd. Bratislava, NOVÉ TRENDY V PRÍPRAVE A UPLATNENÍ SOCIÁLNYCH PRACOVNÍKOV. p. 194-198, 5 pp. 2007.
Publisher Občianske združenie Sociálna práca, Katedra sociálnej práce Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-89185-27-6
Keywords in English practical education; social work education; supervision; field instruction; field instruction unit
Tags field instruction, field instruction unit, practical education, social work education, supervision
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D., učo 17824. Changed: 31/1/2008 21:54.
Abstract
V článku se zabývám tématem rozvoje odborných praxí v oblasti vzdělávání sociálních pracovníků jako nezbytného předpokladu růstu kvality vzdělávání sociálních pracovníků v ČR. Na konkrétním příkladu aktuálně realizovaného projektu poukazuji na některé inovativní možnosti a prvky praktického vzdělávání i jeho organizace. Zdůvodňuji potřebu provázání praktického vzdělávání se vzdělávacím programem, který probíhá v učebnách.
Abstract (in English)
In the essay I consider questions on development of professionals practice in the social work education. I see the role of practical education as the most important part of the students competence building. I describe an example of the actually realised project which aims to improve practical training of the students. I discuss the reasons why professional training should be part of social work curriculum.
PrintDisplayed: 27/4/2024 19:07