D 2007

Nadání v pohybu: Poznámky k možnostem kooperace "Gifted education" a mediální edukace v českém a anglo-americkém kontextu

KRÁTKÁ, Jana and Patrik VACEK

Basic information

Original name

Nadání v pohybu: Poznámky k možnostem kooperace "Gifted education" a mediální edukace v českém a anglo-americkém kontextu

Name in Czech

Nadání v pohybu: Poznámky k možnostem kooperace "Gifted education" a mediál

Name (in English)

Moving Giftedness: Few remarks on prospective gifted/media education cooperation processes.

Authors

KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Patrik VACEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky, p. 129-136, 8 pp. 2007

Publisher

PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00050861

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7392-006-7

Keywords in English

gifted education; media education; children; youth; film; cooperative learning

Tags

children, cooperative learning, film, gifted education, media education, youth

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2012 12:42, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek se pokouší kriticky zhodnotit výzkumné perspektivy uplatňované při kooperaci dvou edukačních subdisciplín: media education a gifted education, a to tak, jak jsou pojímány a rozvíjeny v inspirativním a neelitisticky koncipovaném anglo-americkém akademickém diskursu.

In English

This paper is considered to be a critical evaluation of research perspectives applied to the cooperation of two eduacation sub-disciplines: media education and gifted education. It comments on how these two areas of educational research are examined within their recent (non-elitist and highly inspirative) Anglo-American educational discourse.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 2/11/2024 11:51