D 2007

ICT v přípravě na výuku

ZOUNEK, Jiří and Klára ŠEĎOVÁ

Basic information

Original name

ICT v přípravě na výuku

Name (in English)

ICT in lesson planning

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. p. 1-7, 7 pp. 2007

Publisher

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/07:00020652

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7040-991-6

Keywords in English

ICT; teacher; teaching; lesson planning
Změněno: 8/12/2007 12:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje další výstup výzkumného projektu Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele (GA ČR, r. č. 406/06/1022). V příspěvku jsou prezentovány hlavní výsledky první fáze výzkumného projektu: kvalitativní analýzy hloubkových rozhovorů s učiteli základních škol. Autoři ukazují, jak učitelé vnímají proces zapojování ICT do vlastních pracovních činností, konkrétně do přípravy na výuku.

In English

This paper presents the main results of the first stage of the research project: qualitative analysis of in-depth interviews with primary school teachers. The authors show how teachers perceive the process of integrating ICT into their work activities, specifically in lesson planning.

Links

GA406/06/1022, research and development project
Name: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work