D 2007

Model funkční gramotnosti a RVP ZV

NAJVAROVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Model funkční gramotnosti a RVP ZV

Name (in English)

Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme

Authors

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula, p. 77-84, 8 pp. 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023042

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-153-9

Keywords in English

functional literacy; reading literacy; model of functional literacy

Tags

Reviewed
Změněno: 2/6/2009 15:22, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku navrhujeme model funkční gramotnosti, který by vhodně znázornil systém vztahů mezi jednotlivými oblastmi funkční gramotnosti. Následně jsme analyzovali jednotlivé komponenty Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, abychom zjistili, zda reflektuje všechny oblasti funkční gramotnosti, které vedou k rozvoji funkčně gramotného člověka.

In English

A model of functional literacy is proposed in the paper that visualises the system of relationships between individual areas of functional literacy We analysed individual components of the Framework Educational Programme in oreder to examine whether all areas of the functional literacy that enable the development of a functionally literate individual are reflected.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling