NAJVAROVÁ, Veronika. Model funkční gramotnosti a RVP ZV (Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme). In In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007, p. 77-84. ISBN 978-80-7315-153-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Model funkční gramotnosti a RVP ZV
Name (in English) Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme
Authors NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula, p. 77-84, 8 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023042
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-153-9
Keywords in English functional literacy; reading literacy; model of functional literacy
Tags functional literacy, model of functional literacy, reading literacy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 2/6/2009 15:22.
Abstract
V příspěvku navrhujeme model funkční gramotnosti, který by vhodně znázornil systém vztahů mezi jednotlivými oblastmi funkční gramotnosti. Následně jsme analyzovali jednotlivé komponenty Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, abychom zjistili, zda reflektuje všechny oblasti funkční gramotnosti, které vedou k rozvoji funkčně gramotného člověka.
Abstract (in English)
A model of functional literacy is proposed in the paper that visualises the system of relationships between individual areas of functional literacy We analysed individual components of the Framework Educational Programme in oreder to examine whether all areas of the functional literacy that enable the development of a functionally literate individual are reflected.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 27/4/2024 17:49