Detailed Information on Publication Record
2007
Model funkční gramotnosti a RVP ZV
NAJVAROVÁ, VeronikaBasic information
Original name
Model funkční gramotnosti a RVP ZV
Name (in English)
Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme
Authors
NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula, p. 77-84, 8 pp. 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023042
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-153-9
Keywords in English
functional literacy; reading literacy; model of functional literacy
Tags
Reviewed
Změněno: 2/6/2009 15:22, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
V příspěvku navrhujeme model funkční gramotnosti, který by vhodně znázornil systém vztahů mezi jednotlivými oblastmi funkční gramotnosti. Následně jsme analyzovali jednotlivé komponenty Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, abychom zjistili, zda reflektuje všechny oblasti funkční gramotnosti, které vedou k rozvoji funkčně gramotného člověka.
In English
A model of functional literacy is proposed in the paper that visualises the system of relationships between individual areas of functional literacy We analysed individual components of the Framework Educational Programme in oreder to examine whether all areas of the functional literacy that enable the development of a functionally literate individual are reflected.
Links
LC06046, research and development project |
|