Detailed Information on Publication Record
2005
Evaluation as a tool for improving positive classroom atmosphere
KREGCJK, Konrad (Hg) and Věra VOJTOVÁBasic information
Original name
Evaluation as a tool for improving positive classroom atmosphere
Name in Czech
Hodnocení jako nástroj podpory pozitivní atmosféry ve třídě
Authors
KREGCJK, Konrad (Hg) (40 Austria) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Wien, Philosphieren mit Kindern mit und ohne Behinderungen, p. 31-38, 8 pp. 2005
Publisher
LIT Verlag
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00032631
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
3-8258-8409-0
Keywords in English
inclusion;children with SEN;medical paradigm;education-oriented paradigm;
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/6/2009 16:56, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Students observation is very important part of teaching and learning process in the classroom.Its feedback use and quality improves the classroom atmosphere as an important part of teaching and above all learning processes. The chapter is focused on special needs students educational situation.
In Czech
Pozorování žáků je velmi důležitou součástí výukových a učebních procesů ve třídě. Jeho zpětněvazebný přínos a způsob využívání ovlivňuje atmosféru ve třídě jako významnou složku výuky a především učení. Kapitola je zameřena na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.