C 2005

Evaluation as a tool for improving positive classroom atmosphere

KREGCJK, Konrad (Hg) and Věra VOJTOVÁ

Basic information

Original name

Evaluation as a tool for improving positive classroom atmosphere

Name in Czech

Hodnocení jako nástroj podpory pozitivní atmosféry ve třídě

Authors

KREGCJK, Konrad (Hg) (40 Austria) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Wien, Philosphieren mit Kindern mit und ohne Behinderungen, p. 31-38, 8 pp. 2005

Publisher

LIT Verlag

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00032631

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

3-8258-8409-0

Keywords in English

inclusion;children with SEN;medical paradigm;education-oriented paradigm;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/6/2009 16:56, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Students observation is very important part of teaching and learning process in the classroom.Its feedback use and quality improves the classroom atmosphere as an important part of teaching and above all learning processes. The chapter is focused on special needs students educational situation.

In Czech

Pozorování žáků je velmi důležitou součástí výukových a učebních procesů ve třídě. Jeho zpětněvazebný přínos a způsob využívání ovlivňuje atmosféru ve třídě jako významnou složku výuky a především učení. Kapitola je zameřena na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.