STŘELEC, Stanislav and Věra VOJTOVÁ. Chování žáků jako edukační problém (School discipline as a barrier in eduaction). In Studie z teorie a metodiky výchovy II. 1. vyd. Brno: MU, 2005, p. 55-88, 13 pp. ISBN 80-210-3687-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Chování žáků jako edukační problém
Name in Czech Chování žáků jako edukační problém
Name (in English) School discipline as a barrier in eduaction
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Studie z teorie a metodiky výchovy II, p. 55-88, 13 pp. 2005.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00032633
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3687-7
Keywords (in Czech) školní koncepce; kázeň ve škole; školní systém; pravidla; řízení chování;
Keywords in English school policy;discipline in school;school system;rules; agreements;behaviour coaching;
Tags agreements, behaviout coaching, discipline in school, rules, school policy, school system
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 5/3/2010 18:27.
Abstract
Studie se zabývá sociálně-filozofickými souvislostmi kázně a svobody, individuálními a sociálními funkcemi kázně, základními podmínkami, prostředky a metodami výchovy k ukázněnosti.
Abstract (in English)
The study describes social-philosophical connections between discipline and freedom, individual and social functions of discipline, elementary conditions, agents and methods of the eduaction for discipline.
PrintDisplayed: 27/4/2024 02:07