Detailed Information on Publication Record
2007
Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka
Name in Czech
Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka
Name (in English)
Language portfolio for Russia
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, p. 77-88, 12 pp. Sborník prací PdF MU, svazek 312, řada ciz.jaz.13, 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023072
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4480-7
Keywords in English
Russia new conception key competences portfolios foreign language teaching
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/2/2013 23:45, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
V lednu roku 2000 byla v Rusku přijata Koncepce nové struktury a obsahu všeobecného vzdělávání, jež klade důraz na získání klíčových kompetencí v intelektuální, občansko-právní, komunikativní, informační, sociální i každodenní sféře. Nedílnou součást obsahu vzdělávání představují cizí jazyky a informační technologie. Od 2. třídy základní školy se v Ruské federaci zavádí povinná výuka cizího jazyka. V příspěvku je věnována pozornost tématům: proces standardizace vzdělávání, úkoly a cíle jazykového vyučování, vytváření vhodných podmínek pro novou koncepci v rámci školního prostředí, posílení role sebevzdělávání, sebereflexe, motivace, důraz na žákovskou autonomii, jazykové portfolio, typy portfolia, Evropské jazykové portfolio, jazykové portfolio pro Rusko a jeho součásti, první zkušenosti a ohlasy na užívání jazykového portfolia v Rusku.
In English
In January 2000 the Conception of the new structure and content of comprehensive education was accepted in Russia. The conceptions emphasizes the development of key competences in intellectual, civic, communicative, informational, social and everyday spheres. An inseparable part of education is foreign language education and information technology. Foreign language teaching becomes compulsory as of year 2 of elementary school. The article addresses the following issues: the process of standardization of education, aims and objectives of foreign language teaching, creating optimum conditions for the implementation of the new conception of school education, the emphasis of self-education, self-reflection, learner autonomy, language portfolio, types of portfolios, European Language Portfolio, language protfolio for Russia and its parts, first experience with language portfolios in Russia.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|