C 2007

Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka

Name in Czech

Jazykové portfolio pro Rusko jako nástroj hodnocení a rozvíjení žáka

Name (in English)

Language portfolio for Russia

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, p. 77-88, 12 pp. Sborník prací PdF MU, svazek 312, řada ciz.jaz.13, 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023072

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4480-7

Keywords in English

Russia new conception key competences portfolios foreign language teaching

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/2/2013 23:45, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

V lednu roku 2000 byla v Rusku přijata Koncepce nové struktury a obsahu všeobecného vzdělávání, jež klade důraz na získání klíčových kompetencí v intelektuální, občansko-právní, komunikativní, informační, sociální i každodenní sféře. Nedílnou součást obsahu vzdělávání představují cizí jazyky a informační technologie. Od 2. třídy základní školy se v Ruské federaci zavádí povinná výuka cizího jazyka. V příspěvku je věnována pozornost tématům: proces standardizace vzdělávání, úkoly a cíle jazykového vyučování, vytváření vhodných podmínek pro novou koncepci v rámci školního prostředí, posílení role sebevzdělávání, sebereflexe, motivace, důraz na žákovskou autonomii, jazykové portfolio, typy portfolia, Evropské jazykové portfolio, jazykové portfolio pro Rusko a jeho součásti, první zkušenosti a ohlasy na užívání jazykového portfolia v Rusku.

In English

In January 2000 the Conception of the new structure and content of comprehensive education was accepted in Russia. The conceptions emphasizes the development of key competences in intellectual, civic, communicative, informational, social and everyday spheres. An inseparable part of education is foreign language education and information technology. Foreign language teaching becomes compulsory as of year 2 of elementary school. The article addresses the following issues: the process of standardization of education, aims and objectives of foreign language teaching, creating optimum conditions for the implementation of the new conception of school education, the emphasis of self-education, self-reflection, learner autonomy, language portfolio, types of portfolios, European Language Portfolio, language protfolio for Russia and its parts, first experience with language portfolios in Russia.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education