D 2007

Course Design in an ELTE Study Programme

HANUŠOVÁ, Světlana, Hana ČUJKOVÁ and Jana ZERZOVÁ

Basic information

Original name

Course Design in an ELTE Study Programme

Name in Czech

Projektování kurikula ve studijním programu učitelství anglického jazyka

Authors

Edition

1. vyd. Gottingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe, p. 107-114, 8 pp. 2007

Publisher

Cuvillier Verlag

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-86727-664-1

Keywords in English

early foreign language learning; teaching;learning;young learners

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/12/2024 13:44, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Primary and secondary education in the Czech Republic is currently undergoing a major curricular reform. So far, the teachers in the Czech Republic have been obliged to follow curricula set by the state. Traditional curricula are now being replaced by Framework Educational Programmes. Each school is required to design their own School Educational Programme, which is an outcome of team cooperation by all teachers at the school. To prepare future language teachers for their new role of curriculum designers who are capable of implementing integrated approaches in their own teaching, modifications in teacher education study programmes are needed.

In Czech

Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů, metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení kurzu.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling