Detailed Information on Publication Record
2007
Course Design in an ELTE Study Programme
HANUŠOVÁ, Světlana, Hana ČUJKOVÁ and Jana ZERZOVÁBasic information
Original name
Course Design in an ELTE Study Programme
Name in Czech
Projektování kurikula ve studijním programu učitelství anglického jazyka
Authors
HANUŠOVÁ, Světlana, Hana ČUJKOVÁ and Jana ZERZOVÁ
Edition
1. vyd. Gottingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe, p. 107-114, 8 pp. 2007
Publisher
Cuvillier Verlag
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-86727-664-1
Keywords in English
early foreign language learning; teaching;learning;young learners
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/12/2024 13:44, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Primary and secondary education in the Czech Republic is currently undergoing a major curricular reform. So far, the teachers in the Czech Republic have been obliged to follow curricula set by the state. Traditional curricula are now being replaced by Framework Educational Programmes. Each school is required to design their own School Educational Programme, which is an outcome of team cooperation by all teachers at the school. To prepare future language teachers for their new role of curriculum designers who are capable of implementing integrated approaches in their own teaching, modifications in teacher education study programmes are needed.
In Czech
Příspěvek se zabývá projektováním výuky, které je hlavním tématem kurzu didaktiky angličtiny v posledním semestru studijního programu Učitelství anglického jazyka na PdF MU v Brně. Studenti v rámci tohoto předmětu projektují výuku angličtiny na druhém stupni základní školy na dobu jednoho roku. Cílem kurzu je připravit studenty na jejich budoucí roli tvůrců kurikula, kterou zdůrazňuje současná kurikulární reforma. Projektování výuky jakožto syntetické téma odráží komplexní charakter vyučovacího procesu. Projekty se zaměřují na přesvědčení a názory budoucích učitelů, cíle vyučování, jak je stanovují současné vzdělávací dokumenty, analýzu potřeb, specifikaci obsahu a učebních materiálů, metody výuky, řízení třídy, plán hodnocení, zohlednění žáků se specifickými potřebami a hodnocení kurzu.
Links
LC06046, research and development project |
|