HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu (Organizing of pupils with special educational needs (SEN) in school curriculum). In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno: Paido, 2007, p. 43-54. Edice 1. ISBN 978-80-7315-162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu
Name in Czech Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu
Name (in English) Organizing of pupils with special educational needs (SEN) in school curriculum
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Hana FILOVÁ (203 Czech Republic) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 43-54, 12 pp. Edice 1, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023088
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-162-1
Keywords (in Czech) školní vzdělávací program výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami integrace inkluze
Keywords in English school curriculum; teaching pupils with special educational needs; integration; integrational process
Tags integration, integrational process, school curriculum
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 12/3/2010 12:56.
Abstract
Příspěvek popisuje cíle, postup a výsledek kvalitativní analýzy školních vzdělávacích programů na vybraném vzorku škol. Předmětem analýzy bylo zjistit, jak je ve ŠVP zabezpečena výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvádí jako příklad pojmové mapy, s nimiž bylo ve výzkumu pracováno.
Abstract (in English)
The contribution describes aims, progress and results of qualitative analysis of school curriculum on the chosen sample of schools. The subject of the analysis was to find out how the education of pupils with special needs is protected in new school curiculum.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/6/2024 12:39