C 2007

Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu

HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Basic information

Original name

Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu

Name in Czech

Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu

Name (in English)

Organizing of pupils with special educational needs (SEN) in school curriculum

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor), Hana FILOVÁ (203 Czech Republic) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 43-54, 12 pp. Edice 1, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023088

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-162-1

Keywords (in Czech)

školní vzdělávací program výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami integrace inkluze

Keywords in English

school curriculum; teaching pupils with special educational needs; integration; integrational process

Tags

Reviewed
Změněno: 12/3/2010 12:56, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek popisuje cíle, postup a výsledek kvalitativní analýzy školních vzdělávacích programů na vybraném vzorku škol. Předmětem analýzy bylo zjistit, jak je ve ŠVP zabezpečena výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvádí jako příklad pojmové mapy, s nimiž bylo ve výzkumu pracováno.

In English

The contribution describes aims, progress and results of qualitative analysis of school curriculum on the chosen sample of schools. The subject of the analysis was to find out how the education of pupils with special needs is protected in new school curiculum.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education