Informační systém MU
VÍTKOVÁ, Marie. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (Special needs of pupils in context with Framework education programme for primary education.). In Bartoňová, M., Vítková, M. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. 1st ed. Brno: Paido Brno, 2007, p. 17 - 32, 15 pp. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Name in Czech Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Name (in English) Special needs of pupils in context with Framework education programme for primary education.
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 17 - 32, 15 pp. Pedagogická literatura, 2007.
Publisher Paido Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023100
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-162-1
Keywords (in Czech) žák speciální vzdělávací potřeby Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Keywords in English pupil special education needs Framework programme for primary education inclusive integrated education didactics applied research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 11/3/2010 10:45.
Abstract
V úvodní stati je prezentován Výzkumný záměr (MSM 0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum aplikovaný, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury bude výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu bude formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studia studie se zahraničím.
Abstract (in English)
Research proposal Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education (FEP PE) is an applied, long term, and intensive research. From methodological point of wiew, there are two main dimensions (strategie): methodological and monographic and statistical. Within the monographic procedure the research will be carried out as a qualitative research producing episteme for empirical research. The main objektive is to formulate theoretical foundations of the problem, carry out analysis of the available materials and produce comparative studies with foreign countries.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 8/8/2024 13:28