Detailed Information on Publication Record
2007
Ist der Einsatz von E-Learning im Grammatikunterricht effektiv?
URBÁNKOVÁ, JanaBasic information
Original name
Ist der Einsatz von E-Learning im Grammatikunterricht effektiv?
Name in Czech
Je využití e-learningu ve výuce gramatiky efektivní?
Name (in English)
Is the E-learning support in German lessons effective?
Authors
URBÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität, p. 65-72, 8 pp. 2007
Publisher
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00032686
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4469-2
Keywords in English
foreign language learning; research; e-learning
Změněno: 31/3/2010 16:45, Mgr. Jana Urbánková
V originále
Der Artikel befasst sich mit der Rolle der elektronischen Unterstützung im Grammatikunterricht und ihrem Einfluss auf die Verbesserung der Kenntnisse der Studenten. Vorgestellt werden hier die durchgeführten Untersuchungen (Vergleichs- und Fragebogenuntersuchung), die nachgewiesen haben, dass durch den Einsatz dieser Methode eine größere Effektivität des Studiums erreicht und die Bildungsqualität erhöht werden können. Gezeigt haben das sowohl die Zahlen, als auch subjektive Ansichten der Studenten.
In Czech
Článek se zabývá rolí elektronické podpory ve výuce německé gramatiky a jejím vlivem na zlepšení znalostí studentů. Jsou zde představena provedená výzkumná šetření, dotazníkové a srovnávací, jejichž výsledky ukázaly, že použitím této metody lze dosáhnout větší efektivity studia a zvýšení kvality vzdělávání.
In English
The article deals with the E-learning support in German lessons. There are presented the outcomes of the questionnaire and comparative research which demonstrated the bigger effectiveness and improvement of the education quality using this method.