J 2008

Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment

SOJKA, Petr and Roman PLCH

Basic information

Original name

Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment

Name in Czech

Technologické výzvy výuky matematiky v prostředí `blended learning'

Authors

SOJKA, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Roman PLCH (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning (IJCEELL), UK, InderScience Publishers, 2008, 1560-4624

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

10101 Pure mathematics

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14330/08:00024134

Organization unit

Faculty of Informatics

Keywords (in Czech)

elektronická podpora výuky;e-learning; výuka matematiky; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; PDF;zkoušení; digitální typografie;výuka

Keywords in English

blended learning; teaching; mathematics; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; MathML; PDF; examination; digital typography

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 15/1/2013 13:41, RNDr. Roman Plch, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.

In Czech

Článek je věnován technologickým aspektům výuky matematiky s využitím výpočetní techniky a komunikačních technologií (blended learning): efektivní příprava elektronických výukových materiálů, nahrávání přednášek, příprava a realizace autotestování s využitím technologie MapleNet.

Links

1ET208050401, research and development project
Name: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context

Files attached