D 2007

Doučování nebo sociální opora? Reflexe projektu domácí učitel

NĚMEC, Jiří

Basic information

Original name

Doučování nebo sociální opora? Reflexe projektu domácí učitel

Name (in English)

Tutoring or Social Support? Reflection on the project Home Tutor

Authors

NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků XV. konference ČAPV, 6 pp. 2007

Publisher

Katedra pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00025674

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7040-991-6

Keywords in English

Tutorage; home teacher; tutor; values; quality research; Romany; social support.

Tags

Reviewed
Změněno: 24/6/2009 16:25, doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkumná studie prostřednictvím kvalitativního výzkumu analyzuje a s využitím ohniskových skupin popisuje a vysvětluje proces doučování romských dětí v jejich přirozených podmínkách; rodině. Studie také přináší reflexi několikátého programu Doučování romských žáků, který organizuje Katedra sociální pedagogiky.

In English

The research study based on the quality research analysis and on the focus groups describes and explains the process of Romany pupils home tutoring. The study also reflects on the programme Home tutoring of the Romany pupils organized by the Department of the Social pedagogy.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education