COUFAL, M. Dramatická výchova jako metoda získávání měřitelných dat (Drama Education as Research Method). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. 2. díl. Olomouc: VOTOBIA, 2007, p. 394-399. ISBN 978-80-7220-306-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dramatická výchova jako metoda získávání měřitelných dat
Name (in English) Drama Education as Research Method
Authors COUFAL, M. (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. 2. díl, p. 394-399, 6 pp. 2007.
Publisher VOTOBIA
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023106
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7220-306-2
Keywords in English Drama Education; Case Study; Social Competence; Moral Maturity; Pupil'sSocial Status; Criterion Desirability
Tags case study, Criterion Desirability, drama education, moral maturity, Pupil'sSocial Status, Social Competence
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Coufal, učo 195269. Changed: 18/12/2007 18:21.
Abstract
Předpokládáme, že dramatická výchova rozvíjí sociální kompetence žáků a ovlivňuje jejich morální usuzování. Sledujeme dosaženou úroveň morální zralosti žáků vzhledem k jejich věku a charakteristikám plynoucím ze zjištěného sociálního handicapu a ověřujeme souvislost s kompetencemi žáků, které rozvíjí dramatická výchova. Chceme dokázat spolehlivost metody dramatické výchovy jako možného nástroje pro akční výzkum na základních školách.
Abstract (in English)
Summary of research design for thesis The Drama Education at the Elementary School for Integration of Social Disadvantaged Pupils. First point: the assumption about potencionality of Drama Education to develop social competence and influnce on moral maturity as measurable variables.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:24