D 2007

Dramatická výchova jako metoda získávání měřitelných dat

COUFAL, M.

Basic information

Original name

Dramatická výchova jako metoda získávání měřitelných dat

Name (in English)

Drama Education as Research Method

Authors

COUFAL, M. (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. 2. díl, p. 394-399, 6 pp. 2007

Publisher

VOTOBIA

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023106

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7220-306-2

Keywords in English

Drama Education; Case Study; Social Competence; Moral Maturity; Pupil'sSocial Status; Criterion Desirability
Změněno: 18/12/2007 18:21, Mgr. Miroslav Coufal

Abstract

V originále

Předpokládáme, že dramatická výchova rozvíjí sociální kompetence žáků a ovlivňuje jejich morální usuzování. Sledujeme dosaženou úroveň morální zralosti žáků vzhledem k jejich věku a charakteristikám plynoucím ze zjištěného sociálního handicapu a ověřujeme souvislost s kompetencemi žáků, které rozvíjí dramatická výchova. Chceme dokázat spolehlivost metody dramatické výchovy jako možného nástroje pro akční výzkum na základních školách.

In English

Summary of research design for thesis The Drama Education at the Elementary School for Integration of Social Disadvantaged Pupils. First point: the assumption about potencionality of Drama Education to develop social competence and influnce on moral maturity as measurable variables.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education