D 2007

Automated Hypermedia Authoring for Individualized Learning

LIŠKA, Miloš, Eva HLADKÁ and Vít RUSŇÁK

Basic information

Original name

Automated Hypermedia Authoring for Individualized Learning

Name in Czech

Automatizovaná indexace pro individuální výyku

Edition

Kumamoto, Proceedings of the Eigth International Technology Based Higher Education and Training, p. 131-135, 5 pp. 2007

Publisher

Kumamoto Univerzity

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Japan

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Informatics

Keywords in English

hypemedia;indexing;lecture records

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 11/4/2012 10:55, RNDr. Miloš Liška, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper presents an automated system for authoring of hypermedia lecture recordings. We revised our previous work on lectures indexation. Our original method of lectures indexation needed a human interaction and was not feasible for large amount of lectures. We developed a system which utilizes Optical Character Recognition (OCR) to automatically extract the keywords from the lecture slides which are captured together with the lecture video. The keywords together with timestamps of the slides are than used to search through the contents of the lecture and to navigate to its particular sequences.

In Czech

V článku představujeme automatizovaný systém pro tvorbu multimediálních záznamů přednášek. Zrevidovali jsme naše předchozí výsledky týkající se automatické indexace přednášek. Původní metoda vyžadovala zásahy od uživatelů a nebyla použitelná pro velká množství záznamů. Vyvinuli jsme systém, který využívá metody OCR pro automatickou extrakci klíčových slov ze záznamu prezentačních materiálů, které jsou pořizovány spolu se záznamem přednášky. Klíčová slova spolu s časovými značkami jejich výskytu jsou pak využita pro potřeby vyhledávání v záznamech přednášek.