Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{747269, author = {Korcová, Kateřina}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12}, keywords = {Philosophy of the Montessori school; teachers role; teachers problems by schooling}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-4472-2}, pages = {117 - 126}, publisher = {MU}, title = {Role učitele ve škole Montessori}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 747269 AU - Korcová, Kateřina PY - 2007 TI - Role učitele ve škole Montessori PB - MU CY - Brno SN - 9788021044722 KW - Philosophy of the Montessori school KW - teachers role KW - teachers problems by schooling N2 - Příspěvek se zabývá rolí učitele ve škole Montessori v interakci se žáky. Vznikl jako cvičný výzkum do kurzu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. V textu jsou nejprve charakterizovány základní principy pedagogiky Marie Montessori a následně je popsána výzkumná metoda a zjištění výzkumu. S využitím kvalitativní metodologie bylo zjištěno, že konkrétní učitelka dodržuji svoji předepsanou roli jen do určité míry stresu. Jakmile se nahromadí požadavky žáků, opouští svoji ideální roli a stává se štvanou zvěří, která se pod tíhou úkolů uchyluje k takovým řešením situací, která nejsou v souladu s filozofií Marie Montessori a která sama odsuzuje, když o nich hovoří. ER -
KORCOVÁ, Kateřina. Role učitele ve škole Montessori. In \textit{Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12}. Brno: MU, 2007, s.~117 - 126, 11 s. ISBN~978-80-210-4472-2.
|