D 2007

Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce?

ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ

Basic information

Original name

Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce?

Name (in English)

Constructivism in E-learning at University-Level Teaching?

Authors

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor) and Klára ŠEĎOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12, p. 189-195, 7 pp. 2007

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/07:00032745

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-4472-2

Keywords in English

e-learning; constructivism; qualitative research

Tags

Reviewed
Změněno: 4/1/2008 10:43, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento text se zabývá způsobem výuky metodologie kvalitativního výzkumu v e-learningovém prostředí a zdůrazňuje jednotlivé konstruktivistické aspekty této výuky. Rádi bychom se tak ohlédli za prvním během e-learningového kurzu metodologie kvalitativního výzkumu, který byl na půdě našeho pracoviště poprvé otevřen na podzim minulého roku. Šlo o kurz, který jsme realizovali jako jednu z aktivit v rámci projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů podporovaný MŠMT ve schématu Operační program Rozvoj lidských zdrojů. Na tomto místě chceme nejprve popsat způsob výuky v konstruktivisticky pojatém e-learningovém kurzu a dále představit několik studentských prací, které vznikly jako výstupy z tohoto kurzu.

In English

The paper deals with a constructivist teaching approach at a higher education institution (Masaryk University). Authors were tutors of an e-learning course of methodology of qualitative research and they describe whole process of teaching and learning in this course. Finally, three training research report assignments of students are displayed.