C
2007
Komunikace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s lyrickým textem (projekt výzkumu).
ZÍTKOVÁ, Jitka
Basic information
Original name
Komunikace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s lyrickým textem (projekt výzkumu).
Name (in English)
Communication of pupils with special education needs with lyrical text (research projekt).
Edition
Brno, Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. p. 237-248, 12 pp. speciální pedagogika, 2007
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023200
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
research project; communication; reception; lyrical text; dyslexia; exceptional talent; questionnaire; research of reading
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Příspěvek představuje projekt výzkumu recepčních schopností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při komunikaci s lyrickým textem. Kromě konkretizovaného zaměření výzkumu, formulace cílů a hypotézy obsahuje také pracovní návrh podoby dotazníku. Projekt je zasazen do širšího kontextu dříve realizovaných výzkumů dětského čtenářství, jejichž některé dílčí výsledky také zmiňuje.
In English
The article presents the research project intended on the reception abilities of pupils with special education needs. Ot focuses on their communication with lyrical texts. Except research intention, its aims and hypothesis, the article contains suggestion for questionnaire too. The project is set in the context of former researches of childrens reading and their results.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 31/10/2024 21:24