Detailed Information on Publication Record
2007
Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji
TRNKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji
Name in Czech
Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji
Name (in English)
Educational policy Towards Small schools from the Viewpoint of the Representatives of Regions, Municipalities and Shools: the Situation in South Moravia
Authors
TRNKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Studia Paedagogica U12. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. p. 13 - 26, 13 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/07:00020738
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-4472-2
Keywords in English
small school; educational policy; representatives of region; municipalities; schools
Tags
Reviewed
Změněno: 8/1/2008 11:36, Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
V originále
Text je založen na analýze strategických dokumentů vzdělávací politiky JIhomoravského kraje, rozhovorech se zástupci krajského odboru školství a na analýze dat z dotazníkového šetření mezi zástupci zřizovatelů a zástupci málotřídních škol v Jihomoravském kraji. Analýza ukazuje, že názory na existenci málotřídek a vzdělávací politiku vůči nim se velmi liší podle toho, jakou instituci reprezentují.
In English
The text is based on an analysis of the strategic documents of the educational policy in the South Moravian Region, on, an interview with the staff of the Regions Department of Education, and onthe data obtained through questionnaires addressed to small schools headteachers adn establishing entities. The analysis shown that the opinions of various actors of the local schooling differ a lot, which is probably due to the varied characters of the institutions they represent.
Links
GA406/07/0806, research and development project |
|