D 2007

Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji

TRNKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji

Name in Czech

Vzdělávací politika vůči málotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol: situace v Jihomoravském kraji

Name (in English)

Educational policy Towards Small schools from the Viewpoint of the Representatives of Regions, Municipalities and Shools: the Situation in South Moravia

Authors

TRNKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Studia Paedagogica U12. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. p. 13 - 26, 13 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/07:00020738

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-4472-2

Keywords in English

small school; educational policy; representatives of region; municipalities; schools

Tags

Reviewed
Změněno: 8/1/2008 11:36, Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.

Abstract

V originále

Text je založen na analýze strategických dokumentů vzdělávací politiky JIhomoravského kraje, rozhovorech se zástupci krajského odboru školství a na analýze dat z dotazníkového šetření mezi zástupci zřizovatelů a zástupci málotřídních škol v Jihomoravském kraji. Analýza ukazuje, že názory na existenci málotřídek a vzdělávací politiku vůči nim se velmi liší podle toho, jakou instituci reprezentují.

In English

The text is based on an analysis of the strategic documents of the educational policy in the South Moravian Region, on, an interview with the staff of the Regions Department of Education, and onthe data obtained through questionnaires addressed to small schools headteachers adn establishing entities. The analysis shown that the opinions of various actors of the local schooling differ a lot, which is probably due to the varied characters of the institutions they represent.

Links

GA406/07/0806, research and development project
Name: Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, Small Schools with Composite Classes in the Czech Republic: Analysis of Current Situation and Further Development Potential