KYLOUŠKOVÁ, Hana. Problematika výuky francouzštiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele (Teaching French in classes with pupils with specific learning difficulties from teachers point of view). In BARTOŇOVÁ, M. (ed.). Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno: Paido, 2007, p. 215-226. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika výuky francouzštiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele
Name (in English) Teaching French in classes with pupils with specific learning difficulties from teachers point of view
Authors KYLOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, BARTOŇOVÁ, M. (ed.). Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. p. 215-226, 12 pp. Edice pedagogické literatury, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023243
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-162-1
Keywords in English pupil with specific learning difficulties; teaching French
Tags teaching French
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Changed: 22/1/2013 20:05.
Abstract
V kapitole jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu provedeného u učitelů francouzského jazyka na základních školách a nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji. Jeho cílem bylo zjistit stav ve výuce francouzského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení, počet žáků s těmito poruchami, kompetence učitelů a jejich vzdělání v oblasti lingvodidaktiky a speciální pedagogiky.
Abstract (in English)
Research about teaching French at primary schools in South Moravian region is described here. The goal was to analyze teachers opinion on integration of pupils with specific learning difficulties into French lessons, number of pupils with specific learning difficulties, teachers knowledge about this topic and situation in these classes.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/6/2024 02:29