D 2007

Role sociálních služeb v procesu inkluzivního vzdělávání

BAZALOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Role sociálních služeb v procesu inkluzivního vzdělávání

Name (in English)

Role of Social Services in the Process of Inclusive Education

Authors

BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, p. 65-192, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023251

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-150-8

Keywords in English

inclusive education; social service; social counselling; social care; social prevention

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 14/2/2016 17:35, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek pojednává o roli sociálních služeb v procesu inkluzívního vzdělávání s bližším zaměřením na město Brno. Poukazuje na nutnost kvalitní sociální podpory v procesu úspěšného inkluzívního vzdělávání. Je zde zmíněn nový legislativní rámec v sociální oblasti a definovány sociální služby dle zmíněného zákona. Příspěvek také odkazuje na projekt komunitního plánování sociálních služeb v Brně.

In English

This article focuses on the role of social services in the process of inclusive education with the specification on Brno. It shows the importance of good social support in the process of successful inclusive education. New legislative framework is mentioned in this article, social services are described here. This article also gives information about another project of community planning of social services in Brno.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education