BAZALOVÁ, Barbora a Ilona FIALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku. Zkušenosti z pobytu v rámci mobilit učitelů programu Socrates Erasmus ve Finsku, Jyväskyle, na Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College. Speciální pedagogika. Praha: Vydavatelství PedF UK, 2008, roč. 18, č. 1, s. 71-77, 94 s. ISSN 1211-2720.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku. Zkušenosti z pobytu v rámci mobilit učitelů programu Socrates Erasmus ve Finsku, Jyväskyle, na Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College
Název anglicky Education of Pupils with Special Educational Needs in Finland. Experience from the Teachers´ Mobility Socrates Erasmus in Finland, Jyväskylä, Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant) a Ilona FIALOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Speciální pedagogika, Praha, Vydavatelství PedF UK, 2008, 1211-2720.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00025686
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky education; special educational needs; pupil
Štítky Education, pupil, special educational needs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 26. 3. 2010 13:52.
Anotace
Příspěvek se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku a srovnává jej s českým systémem, který je odlišný. Výsledek je shrnutím zkušeností s pobytu v rámci Socrates Erasmus mobilit pro učitele. Ve Finské systému nejsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami děleni dle typu postižení, jak je tomu v České republice a je zde preferována integrace, často skupinová.
Anotace anglicky
This article desribes education of pupils with special educational needs in Finland and compares this situation with the situation in the Czech Republic. Czech approaches are quite different. Article is a summary of experience gained during Socrates Erasmus mobility. Students with special educational needs are not devided according to their impairments as they are in the Czech Republic and inclusion is preferred way of education, group integration is quite common.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 04:30