Detailed Information on Publication Record
2008
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku. Zkušenosti z pobytu v rámci mobilit učitelů programu Socrates Erasmus ve Finsku, Jyväskyle, na Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College
BAZALOVÁ, Barbora and Ilona FIALOVÁBasic information
Original name
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku. Zkušenosti z pobytu v rámci mobilit učitelů programu Socrates Erasmus ve Finsku, Jyväskyle, na Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College
Name (in English)
Education of Pupils with Special Educational Needs in Finland. Experience from the Teachers´ Mobility Socrates Erasmus in Finland, Jyväskylä, Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College
Authors
BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor) and Ilona FIALOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Speciální pedagogika, Praha, Vydavatelství PedF UK, 2008, 1211-2720
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00025686
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
education; special educational needs; pupil
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2010 13:52, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku a srovnává jej s českým systémem, který je odlišný. Výsledek je shrnutím zkušeností s pobytu v rámci Socrates Erasmus mobilit pro učitele. Ve Finské systému nejsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami děleni dle typu postižení, jak je tomu v České republice a je zde preferována integrace, často skupinová.
In English
This article desribes education of pupils with special educational needs in Finland and compares this situation with the situation in the Czech Republic. Czech approaches are quite different. Article is a summary of experience gained during Socrates Erasmus mobility. Students with special educational needs are not devided according to their impairments as they are in the Czech Republic and inclusion is preferred way of education, group integration is quite common.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|