Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{748040, author = {Lukas, Josef}, article_location = {Praha}, article_number = {4}, keywords = {teacher; development; developmental stages; interpersonal development; teacher identity}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část)}, url = {http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/vyvoj_ucitele_prehled_1.pdf}, volume = {LVII}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 748040 AU - Lukas, Josef PY - 2007 TI - Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část) JF - Pedagogika VL - LVII IS - 4 SP - 46-60 EP - 46-60 PB - Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta SN - 00313815 KW - teacher KW - development KW - developmental stages KW - interpersonal development KW - teacher identity UR - http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/vyvoj_ucitele_prehled_1.pdf N2 - V první části přehledové studie se autor zabývá vymezením a konsekvencemi pojmu vývoj učitele, který nazírá více z psychologické perspektivy. Předkládá koncepci základního členění na užší a širší pojetí vývoje, která v různé míře zahrnují pedagogické, psychologické a sociální aspekty, související s vývojem učitele jakožto profesionála. Ve studii jsou dále představena některá užší psychologická pojetí vývoje učitele, která vycházejí hlavně z aplikace obecných vývojových stádií jedinců, a také užší pedagogická pojetí, jež jsou zaměřena především na vývoj znalostí, dovedností a kompetencí učitele. Užší pedagogická pojetí většinou představují členění vývoje do různých etap či úrovní a jsou často chápána jako vývoj (rozvoj) učitele per se. Závěr studie nabízí kritické zhodnocení diskutovaných užších pojetí a naznačuje jejich limity. ER -
LUKAS, Josef. Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část) (Teacher Development: Survey of Theories and Research (Part 1)). \textit{Pedagogika}. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2007, LVII, No~4, p.~46-60. ISSN~0031-3815.
|