Detailed Information on Publication Record
2007
Zvyšování kvality veřejných služeb - standardy veřejných služeb
NUNVÁŘOVÁ, SvatavaBasic information
Original name
Zvyšování kvality veřejných služeb - standardy veřejných služeb
Name (in English)
Public services quality improvement by means of public services standards
Authors
NUNVÁŘOVÁ, Svatava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Problematika zabezpečování veřejných služeb. p. 98-104, 7 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/07:00020778
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7399-030-5
Keywords in English
Public administration;' Public management;' Public services quality;' citizens satisfaction;' public services standards
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 10/4/2008 17:56, Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D.
V originále
Poté co byly ukončeny hlavní práce na reformě územní veřejné správy a byla vyřešena většina problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity, začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Náš vstup do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru.
In English
The demand on a good governance or good public administration is still more visible and it subsumes increases in efficiency of public sector and saves in public finance sector and sustainable development of society too. The modern methods and instruments of managing organizations that arose from private-sector experience can be used for public-sector organizations. It is supposed that the methods and instruments can influence the function of the public organization system. The implementation of modern methods and instruments is usually done during reform of public administration system. The article presents choice results of the project Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations of Czech Science Foundation number 402/07/1486.
Links
GA402/07/1486, research and development project |
|