NUNVÁŘOVÁ, Svatava. Zvyšování kvality veřejných služeb - standardy veřejných služeb (Public services quality improvement by means of public services standards). In Problematika zabezpečování veřejných služeb. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, p. 98-104. ISBN 978-80-7399-030-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zvyšování kvality veřejných služeb - standardy veřejných služeb
Name (in English) Public services quality improvement by means of public services standards
Authors NUNVÁŘOVÁ, Svatava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Problematika zabezpečování veřejných služeb. p. 98-104, 7 pp. 2007.
Publisher Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00020778
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7399-030-5
Keywords in English Public administration;' Public management;' Public services quality;' citizens satisfaction;' public services standards
Tags ' citizens satisfaction, ' Public management, ' Public services quality, ' public services standards, Public administration
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D., učo 3827. Changed: 10/4/2008 17:56.
Abstract
Poté co byly ukončeny hlavní práce na reformě územní veřejné správy a byla vyřešena většina problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity, začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Náš vstup do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru.
Abstract (in English)
The demand on a good governance or good public administration is still more visible and it subsumes increases in efficiency of public sector and saves in public finance sector and sustainable development of society too. The modern methods and instruments of managing organizations that arose from private-sector experience can be used for public-sector organizations. It is supposed that the methods and instruments can influence the function of the public organization system. The implementation of modern methods and instruments is usually done during reform of public administration system. The article presents choice results of the project Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations of Czech Science Foundation number 402/07/1486.
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 27/6/2024 15:08