NUNVÁŘOVÁ, Svatava. Public services quality improvement and public services standards. European Spatial Research and Policy. Łódz: Łódź University Press, 2008, roč. 15/2008, č. 1, s. 89-98. ISSN 1896-1525.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Public services quality improvement and public services standards
Název česky Standardy veřejných služeb jako možnost zvyšování kvality veřejných služeb
Autoři NUNVÁŘOVÁ, Svatava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání European Spatial Research and Policy, Łódz, Łódź University Press, 2008, 1896-1525.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/08:00024604
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky Public administration; public management; public services quality; citizens satisfaction; public services standards; municipalities
Štítky citizens satisfaction, Municipalities, Public administration, Public Management, Public services quality, public services standards
Změnil Změnila: Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D., učo 3827. Změněno: 30. 6. 2014 10:04.
Anotace
When the fundamental work on the reform of local public administration had been accomplished and the most of the problems arisen from the impossibility to sufficiently apply the principles of decentralization and the principles of subsidiarity in the public administration had been solved, more attention was focused on the modernization and the quality of the public sector. The public (citizens) with the substantial help of the media have requirements for the public administration concerning the speed and the efficiency of its activities and the quality of the provided services. The article presents chosen results of the project Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations of Czech Science Foundation number 402/07/1486.
Anotace česky
Reforma územní veřejné správy pomohla vyřešit většinu problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity. Po její aplikaci začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Vstup České republiky do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Nicméně i standardy, mají svá omezení, s kterými je třeba při jejich zavádění kalkulovat. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru.
Návaznosti
GA402/07/1486, projekt VaVNázev: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 17:12