NUNVÁŘOVÁ, Svatava. Public services quality improvement and public services standards. Online. European Spatial Research and Policy. Łódz: Łódź University Press, 2008, 15/2008, No 1, p. 89-98. ISSN 1896-1525. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Public services quality improvement and public services standards
Name in Czech Standardy veřejných služeb jako možnost zvyšování kvality veřejných služeb
Authors NUNVÁŘOVÁ, Svatava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition European Spatial Research and Policy, Łódz, Łódź University Press, 2008, 1896-1525.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00024604
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords in English Public administration; public management; public services quality; citizens satisfaction; public services standards; municipalities
Tags citizens satisfaction, Municipalities, Public administration, Public Management, Public services quality, public services standards
Changed by Changed by: Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D., učo 3827. Changed: 30/6/2014 10:04.
Abstract
When the fundamental work on the reform of local public administration had been accomplished and the most of the problems arisen from the impossibility to sufficiently apply the principles of decentralization and the principles of subsidiarity in the public administration had been solved, more attention was focused on the modernization and the quality of the public sector. The public (citizens) with the substantial help of the media have requirements for the public administration concerning the speed and the efficiency of its activities and the quality of the provided services. The article presents chosen results of the project Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations of Czech Science Foundation number 402/07/1486.
Abstract (in Czech)
Reforma územní veřejné správy pomohla vyřešit většinu problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity. Po její aplikaci začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Vstup České republiky do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Nicméně i standardy, mají svá omezení, s kterými je třeba při jejich zavádění kalkulovat. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru.
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 23/4/2024 20:48