D
2007
Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht.
JANÍKOVÁ, Věra
Basic information
Original name
Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht.
Name in Czech
Role učitele na cestě k autonomi žáka v cizojazyčné výuce,
Name (in English)
Role of the Teacher Resulting in Learner Autonomy in Foreign Language Teaching.
Edition
1. vyd. Brno, Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft III. p. 54-62, 9 pp. 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00020779
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
autonomy; teacher resulting; foreign language teaching and learning; research
Tags
International impact
V originále
Der Beitrag stellt Ergebnisse einer Pilotforschung vor, die stellt fest, wie die FremdsprachenlehrerInnen ihre Rolle als Förder der Lernerautonomie reflektieren und wie sie dieses Prinzip im Unterricht realisieren.
In Czech
Příspěvek představuje výsledky empirického výzkumu zaměřeného na zjišťování schopnosti učitelů cizích jazyků k podpoře autonomního učení u svých žáků.
In English
The paper presents the results of an empirical research focused on the determination of the FL teachers ability to support autonomous learning of their pupils.
Links
GA406/05/2107, research and development project | Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka | Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching |
|
Displayed: 13/11/2024 14:29