D 2007

Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht.

Name in Czech

Role učitele na cestě k autonomi žáka v cizojazyčné výuce,

Name (in English)

Role of the Teacher Resulting in Learner Autonomy in Foreign Language Teaching.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft III. p. 54-62, 9 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00020779

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4501-9

Keywords in English

autonomy; teacher resulting; foreign language teaching and learning; research

Tags

International impact
Změněno: 10/1/2008 15:05, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Beitrag stellt Ergebnisse einer Pilotforschung vor, die stellt fest, wie die FremdsprachenlehrerInnen ihre Rolle als Förder der Lernerautonomie reflektieren und wie sie dieses Prinzip im Unterricht realisieren.

In Czech

Příspěvek představuje výsledky empirického výzkumu zaměřeného na zjišťování schopnosti učitelů cizích jazyků k podpoře autonomního učení u svých žáků.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching