k 2007

Žáci-cizinci v procesu literární komunikace

SIEGLOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

Žáci-cizinci v procesu literární komunikace

Name (in English)

Pupils-Foreigners in Process of Literary Communication

Authors

SIEGLOVÁ, Naděžda

Edition

Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, 2007

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

education; foreigners; special needs;integration; reading; multiculturale education

Tags

International impact
Změněno: 30/6/2008 10:25, doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.

Abstract

V originále

Autorka se ve svém příspěvku zabývala problematikou vzdělávání cizinců v českých základních školách. Představuje některé projekty Ministerstva školství, mládeže a sportu ČR, které pomáhají žákům cizincům v integraci do majoritní společnosti. Zaměřuje se obzvláště na jejich osvojování českého jazyka a na čtení s porozuměním

In English

The author was concerned with the problem of education of foreigners at the Czech secondary schools. She is introducing some projects of the Ministry of Education, youth and sports of the Czech Republic which are helpful in integration of pupils foreigners into the majority society. She is concerned especially with their Czech language acquisition and reading with understanding.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education