SIEGLOVÁ, Naděžda. Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (Pupils-Foreigners in Process of Literary Communication). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žáci-cizinci v procesu literární komunikace
Name (in English) Pupils-Foreigners in Process of Literary Communication
Authors SIEGLOVÁ, Naděžda.
Edition Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, 2007.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English education; foreigners; special needs;integration; reading; multiculturale education
Tags Education, Foreigners, integration, multiculturale education, reading, Special Needs
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc., učo 1330. Changed: 30/6/2008 10:25.
Abstract
Autorka se ve svém příspěvku zabývala problematikou vzdělávání cizinců v českých základních školách. Představuje některé projekty Ministerstva školství, mládeže a sportu ČR, které pomáhají žákům cizincům v integraci do majoritní společnosti. Zaměřuje se obzvláště na jejich osvojování českého jazyka a na čtení s porozuměním
Abstract (in English)
The author was concerned with the problem of education of foreigners at the Czech secondary schools. She is introducing some projects of the Ministry of Education, youth and sports of the Czech Republic which are helpful in integration of pupils foreigners into the majority society. She is concerned especially with their Czech language acquisition and reading with understanding.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/5/2024 13:37