D 2007

Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací

GREGAR, Tomáš and Radka POSPÍŠILOVÁ

Basic information

Original name

Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací

Name (in English)

Improving of graphic data usability in learning via acquired semantic information

Authors

GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

České Budějovice, Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice, p. 67-72, 6 pp. 2007

Publisher

ČSGG

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14330/07:00019555

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-80-85763-41-6

Keywords in English

semantics; e-learning; machine learning; graphic descriptor; ontology
Změněno: 12/1/2008 18:29, Mgr. Radka Pospíšilová

Abstract

V originále

Tématem tohoto příspěvku je definice explicitního popisu struktury a sémantiky obrazových dokumentů, a (polo)automatický algoritmus pro jeho získávání. Děje se tak na základě automaticky získaných grafických popisovačů segmentů obrazu. Těm je pak přidělen nejpravděpodobnější pojem z ontologie. Dále pak popisujeme jeho využití.

In English

This paper defines explicit description of the structure and semantics of the picture data, and semiautomatic algorithm for its acquisition. This aquisition is based on automatically got graphic descriptors of the picture segments. Ontology gives us the most probable concept for describing the segment. We also introduce the possible usage of the descriptions.

Links

1ET208050401, research and development project
Name: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context