D 2007

Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací

GREGAR, Tomáš a Radka POSPÍŠILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací

Název anglicky

Improving of graphic data usability in learning via acquired semantic information

Autoři

GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

České Budějovice, Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice, od s. 67-72, 6 s. 2007

Nakladatel

ČSGG

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

oficiální stránka konference GCG 2007

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00019555

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-85763-41-6

Klíčová slova anglicky

semantics; e-learning; machine learning; graphic descriptor; ontology

Štítky

e-learning, graphic descriptor, machine learning, ontology, semantics
Změněno: 12. 1. 2008 18:29, Mgr. Radka Pospíšilová

Anotace

ORIG EN

V originále

Tématem tohoto příspěvku je definice explicitního popisu struktury a sémantiky obrazových dokumentů, a (polo)automatický algoritmus pro jeho získávání. Děje se tak na základě automaticky získaných grafických popisovačů segmentů obrazu. Těm je pak přidělen nejpravděpodobnější pojem z ontologie. Dále pak popisujeme jeho využití.

Anglicky

This paper defines explicit description of the structure and semantics of the picture data, and semiautomatic algorithm for its acquisition. This aquisition is based on automatically got graphic descriptors of the picture segments. Ontology gives us the most probable concept for describing the segment. We also introduce the possible usage of the descriptions.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
Zobrazeno: 16. 11. 2024 18:57