D
2007
Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací
GREGAR, Tomáš a Radka POSPÍŠILOVÁ
Základní údaje
Originální název
Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací
Název anglicky
Improving of graphic data usability in learning via acquired semantic information
Vydání
České Budějovice, Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice, od s. 67-72, 6 s. 2007
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/07:00019555
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
semantics; e-learning; machine learning; graphic descriptor; ontology
V originále
Tématem tohoto příspěvku je definice explicitního popisu struktury a sémantiky obrazových dokumentů, a (polo)automatický algoritmus pro jeho získávání. Děje se tak na základě automaticky získaných grafických popisovačů segmentů obrazu. Těm je pak přidělen nejpravděpodobnější pojem z ontologie. Dále pak popisujeme jeho využití.
Anglicky
This paper defines explicit description of the structure and semantics of the picture data, and semiautomatic algorithm for its acquisition. This aquisition is based on automatically got graphic descriptors of the picture segments. Ontology gives us the most probable concept for describing the segment. We also introduce the possible usage of the descriptions.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV | Název: E-learning v kontextu sémantického webu | Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu |
|
Zobrazeno: 16. 11. 2024 18:57