D
2007
Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací
GREGAR, Tomáš and Radka POSPÍŠILOVÁ
Basic information
Original name
Zvýšení využitelnosti obrazových dat ve výuce pomocí získaných sémantických informací
Name (in English)
Improving of graphic data usability in learning via acquired semantic information
Edition
České Budějovice, Sborník 27. konference o geometrii a počítačové grafice, p. 67-72, 6 pp. 2007
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/07:00019555
Organization unit
Faculty of Informatics
Keywords in English
semantics; e-learning; machine learning; graphic descriptor; ontology
V originále
Tématem tohoto příspěvku je definice explicitního popisu struktury a sémantiky obrazových dokumentů, a (polo)automatický algoritmus pro jeho získávání. Děje se tak na základě automaticky získaných grafických popisovačů segmentů obrazu. Těm je pak přidělen nejpravděpodobnější pojem z ontologie. Dále pak popisujeme jeho využití.
In English
This paper defines explicit description of the structure and semantics of the picture data, and semiautomatic algorithm for its acquisition. This aquisition is based on automatically got graphic descriptors of the picture segments. Ontology gives us the most probable concept for describing the segment. We also introduce the possible usage of the descriptions.
Links
1ET208050401, research and development project | Name: E-learning v kontextu sémantického webu | Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context |
|
Displayed: 16/11/2024 02:01