D 2007

Komunikační kompetence žáků základní školy

KLENKOVÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Komunikační kompetence žáků základní školy

Name in Czech

Komunikační kompetence žáků základní školy

Name (in English)

Communication competences of pupils at primary schools

Authors

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, 128 pp. 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023340

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-150-8

Keywords in English

communication communication ability disturbanc Framework programme for primary educatin

Tags

Reviewed
Změněno: 8/3/2010 09:31, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

V originále

Stať se zabývá problematikou komunikační kompetence žáků základní školy. Výzkum se týká intervence u žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu vytváření komunikační kompetence v rámci základního vzdělávání a hledá odpověď na otázky typu: Jaké druhy narušení komunikační schopnosti se u žáků základní školy vyskytují? Je zajištěna těmto žákům odborná (logopedická) intervence? Kdo ji zajišťuje? Jsou učitelé obeznámeni s problematikou narušené komunikační schopnosti? Jak jsou učitelé připravaeni k edukaci těchto žáků?

In English

This article is about communication competences of pupils at primary schools. It focuses on intervention. It looks for answers to these guestions: What kind of communication ability disturbance occurs at schools? Is there any speech terapy? Who provides it? Arae teachers informed? Are teachers prepared for education of these pupils?

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education