KLENKOVÁ, Jiřina. Komunikační kompetence žáků základní školy (Communication competences of pupils at primary schools). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1st ed. Brno: Paido, 2007, 128 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační kompetence žáků základní školy
Name in Czech Komunikační kompetence žáků základní školy
Name (in English) Communication competences of pupils at primary schools
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, 128 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023340
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-150-8
Keywords in English communication communication ability disturbanc Framework programme for primary educatin
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 8/3/2010 09:31.
Abstract
Stať se zabývá problematikou komunikační kompetence žáků základní školy. Výzkum se týká intervence u žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu vytváření komunikační kompetence v rámci základního vzdělávání a hledá odpověď na otázky typu: Jaké druhy narušení komunikační schopnosti se u žáků základní školy vyskytují? Je zajištěna těmto žákům odborná (logopedická) intervence? Kdo ji zajišťuje? Jsou učitelé obeznámeni s problematikou narušené komunikační schopnosti? Jak jsou učitelé připravaeni k edukaci těchto žáků?
Abstract (in English)
This article is about communication competences of pupils at primary schools. It focuses on intervention. It looks for answers to these guestions: What kind of communication ability disturbance occurs at schools? Is there any speech terapy? Who provides it? Arae teachers informed? Are teachers prepared for education of these pupils?
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/6/2024 16:56