Detailed Information on Publication Record
2007
Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
NAVRÁTIL, PavelBasic information
Original name
Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
Name in Czech
Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
Name (in English)
Role and possibilities of practical social workers education
Authors
NAVRÁTIL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, p. 6-19, 13 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007
Publisher
TRIBUN
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00032835
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-7399-343-6
Keywords in English
practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/7/2009 22:38, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
V originále
V akademickém prostředí není praktickému vzdělávání sociálních pracovníků přiznáván vždy dostatečný status. Slovním spojením praktické vzdělávání označuji ty aktivity v rámci vzdělávání sociálních pracovníků, které ve vzdělávacím procesu využívají aplikovaného učení, například přímého pozorování, nácviku dovedností, supervidované provádění služeb. Jedná zpravidla o takové aktivity, které univerzitní vzdělávání nejvíce přibližují reálnému světu profese. V rámci vysokoškolské přípravy sociálních pracovníků roli média praktického vzdělávání sehrává zejména odborná praxe pod supervizí.
In English
In the text I focus on inclusion of professional practice into social work education. I describe an example of actually realized project Centre of practical education which is implemented at the department of Social policy and Social work on Masaryk University in Brno. I support the idea of professional practice integration into educational program for social workers. In this context I consider some demands and conditions which are connected with the role of field instructor. The role of field instructor I account as a key role in the practice integrating model.