NAVRÁTIL, Pavel. Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků (Role and possibilities of practical social workers education). In Praktické vzdělávání v sociální práci. 1st ed. Brno: TRIBUN. p. 6-19, 13 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci. ISBN 978-80-7399-343-6. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
Name in Czech Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
Name (in English) Role and possibilities of practical social workers education
Authors NAVRÁTIL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, p. 6-19, 13 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007.
Publisher TRIBUN
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/07:00032835
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7399-343-6
Keywords in English practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization
Tags field organization, practical eduacation, practice, Social work, supervision
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D., učo 17824. Changed: 9/7/2009 22:38.
Abstract
V akademickém prostředí není praktickému vzdělávání sociálních pracovníků přiznáván vždy dostatečný status. Slovním spojením praktické vzdělávání označuji ty aktivity v rámci vzdělávání sociálních pracovníků, které ve vzdělávacím procesu využívají aplikovaného učení, například přímého pozorování, nácviku dovedností, supervidované provádění služeb. Jedná zpravidla o takové aktivity, které univerzitní vzdělávání nejvíce přibližují reálnému světu profese. V rámci vysokoškolské přípravy sociálních pracovníků roli média praktického vzdělávání sehrává zejména odborná praxe pod supervizí.
Abstract (in English)
In the text I focus on inclusion of professional practice into social work education. I describe an example of actually realized project Centre of practical education which is implemented at the department of Social policy and Social work on Masaryk University in Brno. I support the idea of professional practice integration into educational program for social workers. In this context I consider some demands and conditions which are connected with the role of field instructor. The role of field instructor I account as a key role in the practice integrating model.
PrintDisplayed: 19/4/2024 17:24