C 2007

Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí

NAVRÁTIL, Pavel and Jitka NAVRÁTILOVÁ

Basic information

Original name

Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí

Name in Czech

Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí

Name (in English)

Field instructor in the context of professional practice

Authors

NAVRÁTIL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor) and Jitka NAVRÁTILOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, p. 118-125, 8 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007

Publisher

Tribun

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14230/07:00032836

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-7399-343-6

Keywords in English

practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization; field instructor

Tags

field instructor, field organization, practical eduacation, practice, Social work, supervision

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/3/2009 13:21, Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Náš příspěvek je zaměřen na praktické vzdělávání v rámci profesního vysokoškolského vzdělání. V článku předkládáme diskusi o smyslu praktického vzdělávání v rámci univerzitní přípravy. Vycházíme z předpokladu, že jeho hlavním posláním je rozvoj kompetencí studentů pro výkon profese sociální práce, a že její role je v tomto procesu nezastupitelná.

In English

In the text we focus on practical education in the context of university social work education. We discuss the role and the worth of practical education in the context of social workers professional preparation. We defence the necessity of professional practice education as key part of educational program for social workers.
Displayed: 12/11/2024 04:46