C
2007
Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí
NAVRÁTIL, Pavel and Jitka NAVRÁTILOVÁ
Basic information
Original name
Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí
Name in Czech
Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí
Name (in English)
Field instructor in the context of professional practice
Edition
1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, p. 118-125, 8 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00032836
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization; field instructor
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Náš příspěvek je zaměřen na praktické vzdělávání v rámci profesního vysokoškolského vzdělání. V článku předkládáme diskusi o smyslu praktického vzdělávání v rámci univerzitní přípravy. Vycházíme z předpokladu, že jeho hlavním posláním je rozvoj kompetencí studentů pro výkon profese sociální práce, a že její role je v tomto procesu nezastupitelná.
In English
In the text we focus on practical education in the context of university social work education. We discuss the role and the worth of practical education in the context of social workers professional preparation. We defence the necessity of professional practice education as key part of educational program for social workers.
Displayed: 12/11/2024 04:46