C 2007

Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků

NAVRÁTILOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků

Name in Czech

Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků

Name (in English)

The theory and practice in social work education

Authors

NAVRÁTILOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, p. 20-27, 8 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007

Publisher

Tribun

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/07:00032837

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-7399-343-6

Keywords in English

practice; supervision; practical eduacation; theoretical education; social work;

Tags

Reviewed
Změněno: 3/3/2009 13:24, Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Jedna ze základních debat při přípravě sociálních pracovníků na jejich profesi, je spojována s procesem jejich vzdělávání. Hledají se odpovědi na otázky, které směřují ke způsobu, jak nejlépe připravit budoucí sociální pracovníky na jejich profesi. Bez toho, aniž bychom pochopili základní vazby, které fungují v rámci procesu učení, ve kterém se ze studenta sociální práce stane profesionál, lze jen stěží úspěšně integrovat a propojit teoretické znalosti získané univerzitním vzděláním a praktické dovednosti, které si mohou studenti osvojit pouze v procesu práce s klientem. Otázky týkající se způsobů a možností, jak co nejlépe vzdělávat sociální pracovníky samozřejmě předpokládají, že je zde příležitost k odborné diskusi o cílech tohoto vzdělávání, stejně jako existence prostoru, ve kterém je příležitost reflektovat zkušenosti z praxe.

In English

Professional education lies at the heart of the social work profession. One of the basic discussions focused on social workers professional preparation is relate to education process. Academicians think about the best way, how to prepare social workers for their profession. They analyze educational process within the social workers become competent social workers. In this contribution I write about dilemmas which are associated with social workers preparation process.