NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků (The theory and practice in social work education). In Praktické vzdělávání v sociální práci. 1st ed. Brno: Tribun, 2007, p. 20-27. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci. ISBN 978-80-7399-343-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků
Name in Czech Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků
Name (in English) The theory and practice in social work education
Authors NAVRÁTILOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, p. 20-27, 8 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007.
Publisher Tribun
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/07:00032837
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7399-343-6
Keywords in English practice; supervision; practical eduacation; theoretical education; social work;
Tags practical eduacation, practice, Social work, supervision, theoretical education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., učo 45609. Changed: 3/3/2009 13:24.
Abstract
Jedna ze základních debat při přípravě sociálních pracovníků na jejich profesi, je spojována s procesem jejich vzdělávání. Hledají se odpovědi na otázky, které směřují ke způsobu, jak nejlépe připravit budoucí sociální pracovníky na jejich profesi. Bez toho, aniž bychom pochopili základní vazby, které fungují v rámci procesu učení, ve kterém se ze studenta sociální práce stane profesionál, lze jen stěží úspěšně integrovat a propojit teoretické znalosti získané univerzitním vzděláním a praktické dovednosti, které si mohou studenti osvojit pouze v procesu práce s klientem. Otázky týkající se způsobů a možností, jak co nejlépe vzdělávat sociální pracovníky samozřejmě předpokládají, že je zde příležitost k odborné diskusi o cílech tohoto vzdělávání, stejně jako existence prostoru, ve kterém je příležitost reflektovat zkušenosti z praxe.
Abstract (in English)
Professional education lies at the heart of the social work profession. One of the basic discussions focused on social workers professional preparation is relate to education process. Academicians think about the best way, how to prepare social workers for their profession. They analyze educational process within the social workers become competent social workers. In this contribution I write about dilemmas which are associated with social workers preparation process.
PrintDisplayed: 25/4/2024 05:46