D 2007

Odborné praxe a supervize v rámci univerzitní přípravy sociálních pracovníků

NAVRÁTILOVÁ, Jitka and Pavel NAVRÁTIL

Basic information

Original name

Odborné praxe a supervize v rámci univerzitní přípravy sociálních pracovníků

Name in Czech

Odborné praxe a supervize v rámci univerzitní přípravy sociálních pracovníků

Name (in English)

Professional practice and supervision in the context of university social work education

Edition

1. vyd. Bratislava, Supervízia v sociálněj práci: súčasná prax a perspektívy, p. 25-34, 10 pp. 2007

Publisher

ASSP

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords in English

practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/3/2010 11:01, Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku se věnujeme tématu rozvoje začleňování odborných praxí do vzdělávání sociálních pracovníků na příkladu aktuálně realizovaného projektu Centra praktických studií při katedře sociální politiky a sociální práce FSS MU v Brně. V textu je podporována myšlenka zavádění modelu integrujícího odbornou praxi do vzdělávacího programu. V této souvislosti se věnujeme vymezení nároků a podmínek výkonu role instruktora praxí, která je v kontextu praxí chápána jako klíčová, stejně jako hlavním charakteristikám instruktora, které jsou pro výkon jeho role nezbytné.

In English

We focus on inclusion of professional practice into social work education. I describe an example of actually realized project Centre of practical education which is implemented at the department of Social policy and Social work on Masaryk University in Brno. I support the idea of professional practice integration into educational program for social workers. In this context I consider some demands and conditions which are connected with the role of field instructor. The role of field instructor I account as a key role in the practice integrating model.